لدرس الثالث : درس سوم

الراعیة الصغیرة : چوپان کوچک (مونث)

الطفلة تسکن فی الکوخ دختر بچه در کلبهزندگی می کند .

ماذا اعمل ؟ انا جائعة .. !! اسرتی فقیرة ! چکار کنم ؟ من گرسنه ام . خانواده ام فقیرند .

فی هذه الحظة در این لحظه

سمعت صوتا .. صدایی شنید

فخرجت من الکوخ پس از کلبه خارج شد

ایتها الطفلة ! هل تقدرین علی عمل ؟ ای دختر بچه! آیا میتوانی کاری انجام دهی؟

( آیا قادر به انجام کاری هستی ؟ )

انا .. انا ... نعم .. حتما .. انا قویة . من .. من ..بله .. حتما . من نیرومندم .

سرح الاغنام صعب. انتِ طفلة . چراندن گوسفندان سخت است . تو بچه ای ..

لا . لا .. سیدی .. انا اقدر ! نه .. نه .. سرورم .. من میتوانم .

فی الصحراء در بیابان

فجاة ناگهان

فقدتُ نعجة ! میشی را گم کردم !

این ذهبت ؟ کجا رفت ؟

هل اکلها الذئب ؟ آیا گرگ او را خورد ؟ (خوردش ؟)

آه ... ماذا افعل ؟ آه ... چکار کنم ؟

ذهبت بسرعة .. فوجدتها بین الاعشاب به سرعت رفت .. پس اورا بین گیاهان (علف ها )یافت .

ولکن فی غیابها جاء الذئب و سرق نعجة . واما در نبودنش گرگ آمد و میشی را دزدید .

رجعت الی القریة باکیة ! گریان به روستا برگشت .

وقالت ... ما غفلتُ ! ما کسلتُ ! ماترکتُ الاغنام !

وگفت : غفلت نکردم . تنبلی نکردم . گوسفندان را رها نکردم (ترک نکردم) .

فی البیت درخانه

سیدی .. سیدی ... الذئب .. الذئب .. سرورم .. سرورم .. گرگ .. گرگ

ماذا ؟ چی ؟

الذئب .. عفوا..... سیدی .. گرگ .. ببخشید ... سرورم

انتِ لا تعملین بدقة .. ولا ترجعین فی الوقت المحدد

تو به دقت و دقیق کار نمی کنی و در زمان معین بر نمی گردی

و ضرب الطفلة بشدة و کودک را به شدت زد .

وصل الخبر الی النبی (ص) خبر به پیامبر (ص ) رسید .

فحزن شدیدا پس به شدت ناراحت شد

ایها الرجل ! اتقدر الطفلة علی مواجهة حیوان وحشی ؟ اتطلب شیئا محالا ؟

ای مرد! آیا یک بچه قادر به رویارویی با حیوانی وحشی است ؟ آیا چسزی غیر ممنکن میخواهی ؟

خجل الرجل و... مرد خجالت کشید و ..

جاءت الطفلة و آثار الدموع علی عینها . کودک آمد درحالی که نشانه های اشک ها بر روی چشمانش بود .

فنظر النبی (ص) الی الرجل... پس پیامبر (ص ) به مرد نگاه کرد ..

ثمّ قال : انّ خدمکم اخوانکم .. سپس گفت : قطعا خدمتکاران شما برادران شما هستند .

فخجل الرجل شدیدا و ندم کثیرا علی عمله .

پس مرد به شدت خجالت کشید و بر (به خاطر ) کارش بسیار پشیمان شد .

منبع:abobakr231a.blogfa.com