از زمان ظهور اساسینز کرید (Assassin’s Creed) در سال 2007،‌ این سری همواره یک سری قوانین تعیین شده ای را دنبال کرده است. بازیکنان نقش دزموند مایلز (Desmond Miles) را در زمان حال به عهده میگیرند که در بین جنگلی میان اساسین ها و تمپلار ها گرفتار شده است. او با استفاده از دستگاهی به نام Animus در نقش اجداد خود ظاهر میشود تا بدین وسیله بالادست های او بتوانند رازهایی در زمان حال را برملا کنند و کمکی بر جنبش اساسین ها کرده باشند. ضرورت وجود دزموند باعث شده بود او در زمان های متفاوتی در تاریخ گشته باشد، اما آن دوران دیگر تمام شده است. دوران دزموند به سر آمده و به همراه او بسیاری از قوانین و عادت هایی که در سری Assassin’s Creed میدیدیم نیز پایان یافته اند.

Assassin’s Creed IV: Black Flag در اواخر دوران طلایی دزدان دریایی و بعد از جنگ جانشینی اسپانیا در سال 1714 به وقوع میپیوندد که کشتی ران های بیکار مانده به دزدی دریایی روی می آورند. منطقه ای که بازی در آن جریان دارد بخش مهمی از تاریخ است؛ زیرا قلب تپنده راه های دریایی بازرگان ها و محل مهمی در تجارت برده در آن زمان و کالاهای حیاتی مانند شکر و کاکائو بوده است.

دزدان دریایی مشهوری مانند چارلز وین (Charles Vane)، ریش سیاه (Blackbeard)، بنجامین هورنیگلد (Benjamin Hornigold)، آنه بانی (Anne Bonny) و کالیکو جک (Calico Jack) همگی در Black Flag حضور خواهند داشت. رویه اصلی این سری در ترکیب کردن وقایع تاریخی با گیم پلی دراماتیک در این نسخه هم ادامه دارد و یوبی سافت از هم اکنون قول وقایع تاریخی بزرگی مانند حمله بارثولومیو روبرتز (Bartholomew Roberts) به 42 کشتی پرتغالی و گیر افتادن چارلز وین در جزیره‌ای دور افتاده را داده است. به نظر میرسد چارلز در طول بازی به همراه ادوارد در جزیره ای گیر خواهند افتاد در حالی که تنها یک پیستول و بطری نوشیدنی با خود به همراه دارند. مشهورترین دزد دریایی تاریخ، ریش سیاه، در تریلر معرفی بازی نقش اساسی دارد. بنابراین میتوان منتظر فعل و انفعال زیاد با او در طول بازی ماند.

یوبی سافت کاملا امیدوار است که ترکیبی از دریانوردی، دزدان دریایی و گردش در دریاهای بزرگ برای بالا نگه داشتن سری اساسینز کرید کافی باشد. اما نظر شما چیست؟ آیا شما منتظر «پرچم سیاه» خواهید بود؟ آیا فکر میکنید عوض شدن شخصیت اصلی برای جذاب نگه داشتن بازی کافی خواهد بود؟ یا قصد دارید این نسخه را انجام ندهید؟

Assassin’s Creed IV: Black Flag در اکتبر 2013 برای PS3، XBOX360، WII U، PC و کنسول های نسل بعد منتشر خواهد شد و هشت استودیوی داخلی یوبی سافت مشغول کار روی آن هستند .